Australia: So far away from home but so happy :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu Australia: So far away from home but so happy :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu

Australia: So far away from home but so happy :)

Door: Ellen Klijnstra

Blijf op de hoogte en volg Ellen

31 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Met enige vertraging hier toch nog een blog over Australië. Ik ben inmiddels alweer 2 weekjes thuis en had nog steeds geen blog geschreven. Na twijfelen heb ik nu besloten om toch nog mijn verhaal over Australië op te schrijven om het af te maken!

We gaan terug naar half december, toen liet ik Zuid Oost Azië achter me en vloog ik vanuit Cambodja naar Sydney. Gelukkig een goede vlucht zonder problemen. Paul had wel 4 uur vertraging opgelopen (we zouden tegelijk aankomen in Sydney), dus ik moest nog even op hem wachten voordat ik hem dan eindelijk kon zien. Maar toen het zover was was het geweldig om hem na 2,5 maand en alle avonturen, ervaringen, ups en downs weer te zien en te kunnen vasthouden! :)

We verbleven eerst een kleine 4 dagen in Sydney en hadden een leuke Airbnb geboekt aan het water. Wat een verademing om weer in een Westers land te zijn! De 3 maanden in Zuid Oost Azië waren heel bijzonder en anders, maar ik heb wel gerealiseerd dat ik in hart en nieren een westerling ben. Het was genieten om overal (goed) Engels om je heen te horen, dat mensen je begrijpen, normale bussen en tijden, en om weer in een supermarkt te lopen en zelf westers te koken! En dat samen met Paul :) , één groot feest. Maandag 19 december was mijn verjaardag en het was een hele bijzondere en leuke ervaring om dat aan de andere kant van de wereld te vieren in hartje zomer! We hebben die dag een mooie wandeling gemaakt, gedeeltelijk langs het strand en 's avonds met een glas bubbels en vuurwerk in de haven van Sydney gezeten in onze zomerkleding :). Ik vond Sydney een hele leuke, relaxte stad en heb van alles eigenlijk heel erg genoten!

De dag na mijn verjaardag begon er een heel nieuw gedeelte van de reis: road trippen! We hadden een auto gehuurd die je ook kunt ombouwen zodat je erin kunt slapen, en al het kookgerei en een gaspitje, waterkraantje e.d. zat erbij in. Eerst met het OV en al onze spullen naar het verhuur bedrijf en na de laatste checks en briefings reden we met de auto Sydney uit, op naar de Blue Mountains! Onze road trip duurde 3 weken en in die tijd zijn we van Sydney naar Cairns gereden, langs de oostkust dus van Australië. Ik ga niet allemaal opnoemen waar we zijn geweest en wat we hebben gezien want dat is onmogelijk ;). Wat ik wel kan vertellen is dat het geweldig was! Je eigen vervoer, we sliepen dus ook altijd in de auto op campgrounds (vaak gratis), lekker koken en eten a la kamperen. Het was 3 weken lang in en met de natuur leven en een écht gevoel van vrijheid! Met de auto kun je ook overal komen en stoppen als je wilt, dus deze manier van reizen was weer heel anders dan de treinen en bussen in Zuid Oost Azië. Ook vond ik het een stuk leuker dat je kon communiceren met de Australiërs (geen taal barriere) en daardoor ook op deze manier veel over het land te weten kon komen.

Eén van de hoogtepunten van de road trip was onze stop op een onbewoond eiland (we waren echt alleen!) in de Whitsundays. 30 dec zijn we met de watertaxi naar een onbewoond eiland gegaan. We hadden een kayak, tent, jerrycan met drinkwater, eten en wat kookgerei mee en verbleven hier 1 nacht. De volgende dag eind vd ochtend moesten we weer met alle spullen op het strand klaar staan en haalde de watertaxi ons weer op. Die 1.5 dag was echt amazing! We hebben gekayakt, gesnorkeld, gezwommen, op het strand gechilld en vooral genoten van de adembenemende omgeving! En daar sliepen we dan in ons tentje half op het strand onder een indrukwekkende sterrenhemel en helemaal alleen. De volgende dag was het dus 31 dec, en oud en nieuw hebben we die avond op het strand tussen de palmbomen op Airlie Beach gevierd. Echt Aussie stijl!

Na 3 weken waren we goed in Cairns aangekomen, gelukkig was alles goed gegaan met de auto en ook wij waren kerngezond en happy na deze fantastische 3 weken :). We vlogen (na 2 dagen in Cairns met ook een uitstapje naar Palm Cove) naar Melbourne. Dit was dan echt de laatste bestemming van Aussie maar ook ineens van mijn hele reis! En dat was wel een gek gevoel.... Ook in Melbourne hadden we een leuke Airbnb geboekt. We waren 3 dagen hier. We hebben op ons gemak de stad verkend, zijn gaan kijken bij de qualificaties van de Australian Open (heel leuk ook om op het tennis park rond te lopen) en nog even genieten van het weer en de zon! De laatste dag liep ik wel met gemengde gevoelens rond, aan de ene kant wil je nog genieten 'nu ben ik hier nog' maar aan de andere kant ben je ook al bezig met je reis afsluiten en de terugkeer naar NL.... Ja.... En daar had ik niet zo heel veel zin in :p.

De terugreis was erg lang maar ging goed en zoals ik al zei in het begin, inmiddels ben ik alweer 2 weekjes in NL. Ik moet nog steeds wennen aan het weer (mja na 4 maanden in subtropische hitte te hebben gezeten en dan ineens deze kou is ook een grote omschakeling!). Aussie was echt een prachtig gedeelte van de hele reis en een mooie afsluiter en het is ook fijn dat Paul en ik daar samen nog herinneringen over kunnen delen.

Ik wil iedereen nog bedanken voor het lezen van mijn blog en alle reacties die ik heb gekregen (bij de blogs of privé). Voor meer verhalen kan ik iedereen nu weer in real live zien en spreken! ;)

Ciao!

• 31 Januari 2017 - 11:02

Danielle:

Ha lieve ellen,

heel leuk om ook dit reis verslag te lezen en te merken dat het zo fijn is geweest. Nu je weer thuis bent zal je snel wennen aan het oude vertrouwde nederland: prima landje. toch?