Travelling through New Zealand! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu Travelling through New Zealand! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu

Travelling through New Zealand!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallo allemaal!!

Hier dan weer bericht van mij vanuit N-Z! Ik heb veel te vertellen omdat ik een tijdje niet meer op mijn blog heb geschreven dus laat ik snel beginnen!

Zaterdag 6 maart was het dan zover: het eerste examen onderdeel van mijn FCE cursus! Om 10.00 uur hadden Martina en ik onze Speaking. Dit vond plaats in een groot International College, alle FCE en CAE kandidaten van heel Christchurch moesten op deze dag hier hun Speaking afleggen. Ik was in het begin natuurlijk wat zenuwachtig omdat het allemaal nieuw is en anders zo in het buitenland... Maar toen onze test begonnen was verdwenen mijn zenuwen als sneeuw voor de zon en het ging super goed! Het duurde een kwartier en het bestond uit 4 verschillende onderdelen, alle onderdelen gingen goed, dus we waren erg blij en opgelucht! Om 11.30 uur was iedereen van onze klas klaar en zaten we op een terrasje met een goed glas bier!!

De week daarna was mijn laatste schoolweek en hierin hebben we heel hard gewerkt voor het 'grote' examen (die we zaterdag 13 maart hadden). We zaten met 70 mensen in een grote zaal en van 09.00 tot 15.30 uur hadden we examen, 4 onderdelen. Super zwaar natuurlijk, maar op een paar lastige vragen na ging ook dit examen gelukkig goed! :) Die zaterdag avond hebben we met de hele klas en andere studenten van de school een Graduation Party gehouden wat een geslaagd feest was! =D
(De uitslag van het examen krijg ik begin mei te horen, het wordt nu nagekeken door de University of Cambridge, en dan weer terug gestuurd naar mijn talenschool)

En dan, zondag 14 maart, tijd om onze spullen te pakken en Christchurch achter ons te laten en ons nieuwe leven daar met alle nieuwe vrienden...Wel erg raar in het begin, dat ieder dan zo zijn eigen weg gaat en dat je een stad waar je 2,5 maand in hebt gewoond dan ineens achter je laat. Afijn, we reden in onze bepakte auto weg en toen begon onze tour door N-Z! =D

In deze eerste week hebben we alweer bijna 1000 km gereden en super veel gezien! We zijn nu eerst vanaf Christchurch naar het zuiden/midden gegaan. We zijn naar 2 grote meren geweest, Lake Tekapo en Lake Pukaki, allebei turkoois kleurig en met hoge bergen erom heen! We hadden gelukkig goed weer dus alles zag er geweldig uit =D. Ook zijn we naar Mount Cook National Park geweest, waar we de Mount Cook gezien hebben, de hoogste berg van N-Z en we hebben in het NP gewandeld, wat erg gaaf was in de bergen! Aan het einde van de eerste week, na hostel overnachtingen en veel rond gereden te hebben, hebben we besloten om te gaan WWOOFen voor een klein weekje. Willing Working On Organic Farm. Voor 4 a 6 uur werken op een dag krijg je kost en inwoning. We zaten in Roxburgh op een fruit farm, ligt in Central Otago (super mooi heuvel landschap!!).

Deze WWOOF ervaring was nogal een ervaring!! Dave, de boer/onze baas was nogal een apart type (tijdens het avond eten lag er gewoon een hoopje wiet op tafel naast iemands bord :P) en de plek waar we sliepen was in het begin ook even flink wennen! Isis en ik sliepen in een hutje in elkaar gezet van golfplaten en hout, en het stikte er van de ongedierte, muizen en ratten!! Als ik me 's ochtends aankleedde schoot er een rat weg vanachter mijn tas waar ik mijn kleding uit haalde, als we 's avonds in bed lagen hoorden we muizen piepen, ook hoorden we continu geloop en geluiden van beesten! Deuren gingen amper dicht, de deur van de w.c. waaide elke keer open dus daar hebben we maar een zware emmer tegenaan gezet, en zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan!! Het werk wat we deden was wel erg leuk, pruimen plukken, prunning e.d. Het was best leuk om in het zonnetje op het land te werken!

Afgelopen woensdag vonden we het er wel mooi geweest en besloten we om verder te gaan. We reden in onze car naar Dunedin, een redelijk grote stad op het zuider eiland en het is DE studenten stad van N-Z! Het was echt heerlijk om weer eens in een stad te zijn en mensen om je heen te hebben! We hebben de stad een beetje bekeken, vooral in de Botanische Tuinen gechilld die erg groot en mooi zijn en lekker gekookt in ons hostel. Het uitgaan hier was nogal.....apart, want de kiwi's (vooral hier!) zijn vreemde mensen...

Vandaag trekken we door naar Queenstown, de adventure stad van N-Z en daarna naar de Milford Sound. Het rijden gaat goed, de wegen zijn hier over het algemeen best rustig en je rijdt door lappen natuur en dan eindelijk passeer je weer een dorpje waar 600 mensen wonen, max. en dan is er weer een zee aan natuur, enz. Omdat we een beetje krap met budget zitten hebben Isis en ik besloten om in de auto te gaan slapen, zodat we niet elke nacht voor een hostel hoeven te dokken! De matras ligt al achterin, achterbanken naar voren geklapt en nu is dit ons nieuwe 'huisje' ;) :p. We hebben allerlei kookgerei gekocht, campingbrandertjes e.d. en 2 pannen en borden met bestek en zo gaan we de komende 8 weken doorbrengen! Je kunt hier op heel veel plekken kamperen, dus dat is no problemo!

Nou, ik ga een einde maken aan dit verslag, ik zu zeggen tot de volgende blog! =D

Liefs,
Ellen



  • 28 Maart 2010 - 08:14

    Jasmijn:

    Elllebel!
    Leuk om weer wat van jullie te lezen!:D Wat een verhalen zeg, gatver, dat met die rat vind ik vies haha, maar de rest klinkt geweldig! Wat een vrijheid! En gelukkig zijn je examens voor je gevoel goed gegaan, dat zegt al heel veel natuurlijk!
    Heel veel plezier nog,groetjes aan Isis en ik mail snel!
    xxxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2010 - 08:30

    Marlieke:

    wat ontzettend gaaf om te lezen zeg! Ik ben jaloers hier in Amersfoort. Wat een verschil ook met de middagjes dat we op Alta rondliepen;). Heel heel veel plezier, geniet ervan! Echt een stoere ervaring! Liefs

  • 28 Maart 2010 - 14:34

    Elisabeth:

    Hee lieve Ellen,

    Klinkt echt goed allemaal!! Ben wel echt benieuwd naar je examenuitslag! Ook wel vet dat het door de university of Cambridge wordt nagekeken!:P

    Nu natuurlijk lekker genieten van het 'backpacken'!

    Ik mis jullie wel echt!! En ik kijk uit naar jullie volgende blog!

    Heel veel liefs,
    Elis

  • 29 Maart 2010 - 16:25

    Yoka:

    Ellen!
    Wauw, wat een avonturen aan de andere kant van de wereld! :D Die rat deed me echt aan Kiev denken haha. Wat bedoel je precies met vreemde Kiwi's tijdens uitgaan? Veeeel plezier nog, en waar douche je trouwens als je in de auto slaapt? ;)

    kusjes!

  • 31 Maart 2010 - 06:57

    Mirjam:

    Jeetje, wat maak je zoveel mee zeg! Super cool :D en volgens mij kan jij nu vet goed engels;)!
    Geniet ervan!

  • 15 April 2010 - 14:14

    Leonie Van Westen:

    Hi el!
    Geniet lekker van jullie rondreis.
    Houd die ratten en muizen maar een beetje op afstand hoor!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 30 Nov. 2009
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 14442

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 15 Januari 2017

Zuid-Oost Azie en Australie!

29 December 2009 - 20 Mei 2010

New Zealand!!

Landen bezocht: