Skydiven, shoppen en tropische stranden! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu Skydiven, shoppen en tropische stranden! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu

Skydiven, shoppen en tropische stranden!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hallo iedereen!

Na een maand begeef ik me dan eindelijk weer eens naar mijn waatbenjij.nu pagina om een blog te gaan schrijven. Zoveel verhalen en ervaringen moet ik in een verhaal zien te proppen, alleen dat al is een uitdaging opzich ;).

Laat ik van start gaan met zondag 11 april, de dag dat ik mijn laatste blog heb geschreven (het lijkt een eeuwigheid geleden zeg!!). Eind van de middag reden we Christchurch uit en lieten we deze bijzondere stad achter ons. Een beetje stilletjes zaten we in de auto omdat we eigenlijk helemaal niet weg wilden. Maar al snel veranderden we van gedachten want we hadden een super mooi plekje uitgezocht om te gaan 'kamperen.' We stonden iets ten noorden van Christchurch aan het strand, erop zowat, pal aan het water. Boven ons was een van de meest spectaculaire sterrenhemel ever en het geluid van de branding maakte het helemaal af. =D Ik heb nog nooit zo'n perfecte melkweg gezien!! De volgende dag was het snikheet en hebben we gezwommen in de zee en in de zon liggen bakken. Na een paar dagen van verder reizen en op gave plekken overnachten in de auto en in de natuur leven zijn we aangekomen in Abel Tasman National Park. Het noorden van het Zuider eiland. We hebben in dit National Park een deel van de world famous coast track gedaan en wat was het mooi! Adembenemend! We liepen door een soort van oerwoud en door alle tropische plant- en boomsoorten heen keken we uit op iets wat je een paradijs noemt! Gouden stranden, een blauwe zee zoals je nog nooit gezien hebt, palmbomen en snoezige witte zeilbootjes. (A) Natuurlijk was het super warm en hebben we ook op zo'n strand zitten chillen =D!

Vrijdag 16 april was het dan zover; tijd om het Zuider eiland achter ons te laten. We reden de auto de ferry op, wat een hele ervaring was, en we begonnen aan onze oversteek van 3 uur. Mooie uitzichten again, maar op open zee werd het toch stil in de lounge en hing iedereen in zijn stoel vanwege de heftige golven.....

Maar wij profiteerden van onze zeebenen en nadat we in de haven van Wellington aangekomen waren reden we vloeiend onze car de ferry weer af en daar waren we dan in Wellington!! De hoofdstad van Nieuw-Zeeland, en wat voor een stad! (A) We checkten in in onze Art Deco hostel en daar lagen dan 4 fantastische dagen voor ons. Zaterdagavond uitgegaan wat weer een topavond was en waar ik.....interessante... mensen heb ontmoet :p en verder hebben we veel door de stad gelopen en ook heel erg cultureel het Te Papa museum bezocht.

Dinsdag 20 april vertrokken we en vanaf 21 april gingen we een aantal dagen WWOOFen in Havelock North. Een strategische plek, want het lag vlakbij Hastings en Napier wat we ook bezocht hebben. Napier is DE Art Deco hoordstad van de wereld, heel erg gaaf om tussen allerlei Art Deco gebouwen rond te lopen! Ook was het enig om shop na shop in te lopen, met het resultaat veel te veel kleren gekocht te hebben..:S (Hoevaak ik mijn pinpas wel niet door dat ding heb gehaald die middag....ik ben de tel kwijt geraakr moet ik bekennen;) )
De WWOOF plek was heel erg leuk en gezellig. Het was een kiwi-gezin, twee ouders met een peuter, Isabella. We sliepen in een bus op hun land dat omgebouwd was tot een soort van camper. Super hip!! Het werk bestond voornamelijk uit gardening, dus ik heb mijn tuinier skills eens flink uitgebreid!

Na deze WWOOF zijn we naar Tongariro National Park gegaan. Een super indrukwekkend park met drien actieve vulkanen. Ook een Lord of the Rings locatie, een van deze vulkanen is de Doemberg. We hebben drie nachten in het park geslapen, in onze 5 sterren suite ;) en 2 dagen hebben we gewandeld in het park. De eerste dag een wat kortere wandeling en de tweede dag een van 5 uur. We zijn naar een Lower Crater Lake gewandeld, amar door het slechte weer zagen we weinig! Toen we aan de terugweg begonnen werden we overvallen door het slechte weer en helemaal doorweekt van de regen liepen we in de mist en de wind terug. Af en toe kneep ik de mouwen van mijn trui eens even uit en mijn benen waren zo zwaar met mijn spijkerbroek die totally nat was en aan mijn benen zat vast geplakt!! Dat was wel een beetje afzien ja, weten dat je nog 2,5 uur moet lopen in deze omstandigheden. But we made it! In een public toilet hebben we ons afgedroogd en schone kleren aangetrokken en toen reden we met de auto naar onze campsite om vervolgens buiten in het donker ons maal te koken en daarna de auto weer om te gaan bouwen tot slaapplek. Wat een dag!!

Vanaf vrijdag 30 april tot en met vandaag waren we te vinden in Acacia Bay, vlak bij Taupo. Dit was onze laatste WWOOF plek, wat echt een super plek was! We zaten er met meerdere WWOOFers, dus na ruim een week word je echt een groep en is eht afscheid nemen weer zwaar...Maar het is goed om terug te denken aan alle leuke momenten die we met elkaar hadden! De omgeving is hier echt practig, we zitten aan Lake Taupo met fascinerende heuvels om ons heen en spectaculaire zonsondergangen! (A) Het hoogtepunt was toch wel afgelopen woensdagmiddag: we gingen Skydiven!!

Het was een stralende dag: strak blauwe lucht, zon en super helder!! Voordat alles begon dacht ik nog 'goh ik ben blij dat al die tandeminstructeurs grote kerels zijn, want eigenlijk is jouw leven wel in zijn handen en het is gewoon een fijn idee dat als je door de lucht suist dat je een grote en sterke kerel op je rug hebt zitten!' Nou je had het moeten zien! Mijn tandeminstructeur was MINIMAAL een kop kleiner dan ik ben! Daar smolt mijn hoop als sneeuw voor de zon.... Echt op de video zie je het.....ik steek aan alle kanten uit tijdens de vrije val :p. Anyway, dit maakte eigenlijk niets uit want het was in een woord AWESOME!! Ik en mijn instructeur gingen als laatste het vliegtuigje in en we zaten vet opgepropt op elkaar allemaal want het was overvol! Ik zat tegen de schuif aan die open wordt gedaan als je eruit moet springen. Dus ik besefte langzaam dat ik als allereerste het vliegtuig uit gegooid zou worden....Na 20 minuten waren we dan op 15000 ft, alles checken en daar ging de schuif dan open! Eerst op de rand zitten, nog even lachen naar de camera en daar vlogen we dan de lucht in! Een vrije val van 60 seconde en 220 km per uur! Het was geweldig! En dan het uitzicht, niet normaal!! Daarna ging de parachute natuurlijk uit en het laatste stuk zweefden we naar beneden. Gelukkig heb ik alles vastgelegd op dvd en foto, want het dit was toch een amazing ervaring! En een verslavende... ;)

Nu hebben we nog 9 dagen te gaan hier in Nieuw-Zeeland en daar gaan we vol van genieten en donderdag 20 mei zijn we back in Holland!

Waarschijnlijk is dit mijn laatste blog, in ieder geval wil ik iedereen super bedanken voor het lezen elke keer en alle lieve reacties die ik heb gekregen! Ooh, en ik heb nog een goed nieuwtje om mee af te sluiten: Ik ben met een mooie B geslaagd voor mijn FCE! 78%!

Ciao!!!

  • 10 Mei 2010 - 07:45

    Anne:

    Elliee!! It all sounds amazing:D
    Ik ben net terug van Bali, daarom heb ik je niet kunnen smsen. Wat een toffe ervaring om te skydiven, dat je dat durft:D
    Ik kan niet wachten tot 20 mei, I'll be there;)
    Dikke kus, Anne(L)

  • 10 Mei 2010 - 17:50

    Yoka:

    Wauw Ellen, mijn reacties worden een beetje eentonig: wat een fantastisch verhaal weer! Ik begin steeds jaloerser de worden :D Gefeliciteerd met je slagen! En wat kom je al weer snel terug, bereid je maar voor op een cultuurshock.. Mag ik je skydive-video zien als je weer in Nederland bent?

    Geniet van je laatste week!
    kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 30 Nov. 2009
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 14447

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 15 Januari 2017

Zuid-Oost Azie en Australie!

29 December 2009 - 20 Mei 2010

New Zealand!!

Landen bezocht: