Zuider eiland bijna afgerond! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu Zuider eiland bijna afgerond! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu

Zuider eiland bijna afgerond!

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 April 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo Nederland!!

Hier ben ik dan weer met een nieuwe lading verhalen over al onze belevenissen! Na Dunedin zijn we verder gegaan naar Queenstown, een erg leuk en schattig stadje aan een meer met prachtige bergen erom heen!! Queenstown is DE outdoor en adventure stad van N-Z dus Isis en ik hebben letterlijk de sprong gewagen!! Dinsdag 30 maart was het zover: onze bungy jump!!!!! Eerst met de gondel omhoog en boven op de berg hadden we een marvelous uitzicht over Queenstown en de hele omgeving!! =D We zagen de bungy al staan en toen kwamen toch ook wel de kriebels in onze buiken, hahah!!!! We waren express wat eerder omhoog gegaan omdat we andere mensen wilden zien springen zodat we een beetje konden zien wat er precies gaar gebeuren...maar helaas, dat zat er niet in. We waren de enige!! Met het inchecken nog het een en ander doornemen en ondertekenen en toen liepen we naar de bungy toe..De crew stond al klaar en daar werden we dan in een soort van harnas gehezen! (het was niet de originele bungy dat je alleen met je voeten vastzit, deze was iets anders)Snel nog een uitleg hoe alles werkte en toen stond ik daar, in de touwen gehezen en wel, in het hokje.... een 47 meter vrije val een soort ravijn in stond me te wachten. Eerst nog een look over the edge nemen 'kijk maar even, hier spring je in'. Ik stond daar, ehh oke...! Toen moest ik eraan geloven, ik moest het hokje uitrennen en dan spring je gewoon het gat in! De crew gaf nog een handige tip: 'gewoon rennen, ga maar!!!' Verstand op nul en daar ging ik dan!! En hoe geweldig was dat! De vrije val duurde nog best lang en de eerste 2 tellen ging er alleen maar adrenaline door me heen, het was echt geweldig!!! Toen ik na al het op en neer gaan en het bungelen weer veilig teruggehezen was, was het Isis haar beurt! Wel raar hoor, om haar te zien rennen van achter en dan ineens valt ze weg! Heel vreemd gezicht! ik dacht, aaaah!! Mijn vriendin valt daar zomaar!!! Maar eerlijk, deze ervaring heeft ons een hele kick gegeven!

De volgende dag lieten we Queenstown achter ons en begonnen we aan de 5 uur durende tocht naar de Milford Sound. Zoals gewoonlijk hier in N-Z was de weg weer ademebenemd mooi en hebben we onze ogen uitgekeken naar alle natuur! (A) =D De Milford Sound is een mega fiordland, een regenwoud, dus dat was een hele ervaring om daar door te rijden. Natuurlijk hadden we 24 uur alleen maar regen, maar dat maakte niet uit, want dat is wel echt het sfeertje van zo'n jungle!! Het was echt amazing om in deze ongerepte natuur te zijn. Die middag hebben we een cruise gedaan door de fiord, en hebben we ook zelf de boot bestuurd!! ;)Door alle regenval zagen we ontelbaar veel watervallen, echt zo mooi en magisch! We kregen de eerste cruise van de volgende dag er gratis bij, dus donderdagochtend hebben we tijdens ons ontbijt nog een keer zitten cruisen door het regenwoud!
Het was een hele onderneming om dit gebied weer uit te rijden, want het had echt een doodenge weg! Super steil met heel veel bochten en het was natuurlijk ook nog eens hartstikke glad van alle regen. En dan alle tourbussen die er veel te hard rijden.... But we made it! En de auto is nog heel en rijdt nog :P

Dat weeekend is Isis erg ziek geworden, ontstoken amandelen, dus zijn we naar een dokter gegaan en heeft ze antibiotica gekregen. We zijn doorgereden weer naar Queenstown en daar hebben we een hostel geboekt voor 4 nachten zodat ze goed beter kon worden en kon uitusten! Ik heb mezelf vermaakt in de stad door lekker aan het water te chillen of in de Botanische Tuinen, rustig aan gedaan en geen extreme dingen dit keer! Haha! Gelukkig slaan de medicijnen goed aan en is Isis al een stuk beter en gaat alles de goede kant op :)

Afgelopen woensdag zijn we weer verder gegaan en reden we via Wanaka naar Haast (weer door heel wat bergen gereden!) en donderdag begonnen we aan onze tour door de West-Coast. Ook dit was een enorm mooi woud, we keken onze ogen uit en de ene keer dachten we dat we in de droomvlucht in de Efteling zaten, of dat we door een film set reden of dat we een paar miljoen jaar terug gereisd zijn in de tijd! Het was zo amazing om door dit woud te rijden!! Wel weer jammer dat je dan weer een aantal dagen zonder bereik op je tel. moet doen, zo voel je je wel heel afgesloten van de wereld! Je komt haast niemand tegen, er woont bijna niemand en je kunt ook niemand bereiken...een hele ervaring! Vrijdag reden we dwars door het Zuider eiland heen van West naar East, via de Arthur's Pass.

Vrijdagmiddag kwamen we dan weer terug in Christchurch!!!! Het voelde net alsof ik na een vakantie weer terug kwam thuis...Want ja, Christchurch is nu ook mijn thuis geworden nadat ik hier 2,5 maand heb gewoond en een heel nieuw leven met nieuwe mensen hier had opgebouwd.. Super om er weer in terug te komen en alle herinneringen schieten je direct weer binnen als je al je vaste plekken ziet... We zijn er alleen voor dit weekend, vanmiddag gaan we weer weg helaas en moet ik toch echt afscheid nemen van de stad :(. Natuurlijk zijn we gisteravond, zaterdagavond uitgegaan hier, wat nog steeds geweldig is! Weer een super avond =D Het liefst zou ik nu weer verder gaan met mijn leven hier in Christchurch wat ik had die 2,5 maand, sorry pap en mam, want het is zo ontzettend fijn hier! Maar helaas, dat zit er niet in want we moeten doorgaan. Op een gegeven moment moet ik ook weer terug naar NL... We doen deze week nog het Abel Tasman park, wat in het noorden ligt en dan vrijdag gaan we met de ferry naar het Noorder eiland en is het Zuider eiland helemaal klaar en afgerond. Dat weekend zijn we in Wellington, hoofdstad van N-Z, en dan reizen we weer door en zijn we nog voor 4,5 week op het Noorder eiland.

Goed, nu nog even genieten van Christchurch en dan staan er weer heel wat nieuwe avonturen op ons te wachten die jullie in het volgende blog weer zullen lezen!

Heel veel liefs!!

  • 11 April 2010 - 12:59

    Mirjam:

    Bungeejumpen..:O Dat lijkt me echt heel eng hoor! Maar wat klinkt het allemaal weer super vet! Je hebt zo ander leventje daar.. om jaloers op te worden haha :)
    Enjoy!

  • 11 April 2010 - 16:04

    Danielle En Opa:

    Hoi Ellen,

    Leuk die site en al die foto's op hyves! Dat is genieten zo te zien. Dat bungy jumpen lijkt me echt erg eng!
    Hier gaat alles haar gangetje. Opa laat je hartelijk groeten en zegt dat je maar voorzichtig moet zijn. Hij krabbelt langzaam op, maar het houdt niet over.
    Ik heb een site: www.christconsciousness.org naar aanleiding van de Engelse uitgave van mijn boek. leuk, he. Met Marjolijn gaat het ook goed, al gebeuren er heftige dingen in haar leven. Dat zal ze je wel verteld hebben.
    groeten van ons allen en als je terug bent willen we alle verhalen een keer life horen.
    Doe heel veel groeten aan Isis en zeg dat haar kaart op de lerarentafel prijkt en dat ze het heel leuk vonden.
    liefs voor jullie beiden,
    Danielle

  • 11 April 2010 - 19:11

    Yoka:

    Lieve Ellen, wat een fantastische verhalen weer! Ik kan me bijna niet voorstellen hoe het daar aan de andere kant van de wereld allemaal is, stiekem zet ik NZ alvast op mijn reis-wishlist haha. Wat leuk ook dat je je zo thuis voelt in Christchurch, het afscheid wordt vast moeilijk..
    Maar geniet eerst nog maar een maandje!

    liefs en kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 30 Nov. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 14440

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 15 Januari 2017

Zuid-Oost Azie en Australie!

29 December 2009 - 20 Mei 2010

New Zealand!!

Landen bezocht: