Zwemmen met Flipper in de Pacific Ocean - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu Zwemmen met Flipper in de Pacific Ocean - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu

Zwemmen met Flipper in de Pacific Ocean

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Halloaaa!

Hier dan weer een update van mijn tijd in N-Z! Ik heb een tijdje niet meer geschreven dus ik heb veel te vertellen, maar ik zal proberen om het een beetje kort te houden ;)! Het weekend van 6 en 7 februari zijn Isis en ik naar de Port Hills gegaan, dat zijn de heuvels die achter Christchurch liggen. Echt super mooi! (We waren er een keer eerder geweest, 's avonds met Ethan en zijn vriend die als een malle door die heuvels reden! :S) NU konden we het dus bij daglicht zien:). Wij met de gondel omhoog, waren we boven, zagen we niks omdat er alleen maar mist was :(. We besloten maar om in het restaurant te gaan zitten en na 1,5 uur was ineens alle mist weg, in 1 tel en zagen we toch een view!! Heel erg mooi (A). Wij direct naar buiten om te gaan wandelen, ondanks een heeeeeeeeeeeeeeeeele sterke wind :p (om een idee te geven, Isis en ik kregen met z'n tweeen de deur van het restaurant geen eens dicht... die mensen zullen wel gelachen hebben...) We hebben de halve dag gewandeld! (We snappen nog steeds niet waar we al die energie aangezien we een mega kater hadden en een nacht van 3 uurtjes!)

Het weekend daarna, 13 en 14 februari hebben we niet zoveel bijzonders gedaan.Ehh, veel uitgegaan en verder (geslapen) in de zon in de Botanic Garden. :) Hihi!

Afgelopen weekend zijn Isis en ik naar Akaroa gegaan, een heel klein snoezig dorpje anderhalf uur van Ch.Ch. We hadden super mooi weer, alleen maar zon en zo'n 28 graden! Zaterdagochtend om 07.00 uur vertrokken we met een boot de Oceaan op, wij in wetsuits gehezen, en gingen we met dolfijnen zwemmen! Dit was zo gaaf! We gingen het water in (waren met een groep van 10 mensen) en de dolfijnen zwommen om ons heen en tussen ons door. Ook sprongen ze vaak uit het water. Je kon sommige bijna aanraken, maar ze zwemmen zooo snel! Soms voelde je wat water op je gezicht, dat was van dat ze 'sproeien'. Echt een amazing ervaring!!
Verder hebben we vooral op het strandje gelegen, wat rondgelopen, lekker uit eten gegaan e.d. Genieten van de mooie en fascinerende omgeving....

Door de weeks ben ik druk met school en Isis nu met haar decentrale regelen en haar vrijwilligers job! We doen nog steeds leuke dingen met de klas, zoals naar de bios gaan, bier drinken in pubs en naar de rugby wedstrijd gaan! Dat was ook een hele ervaring! We snapten niks van die sport (rugby is de nationale sprot van N-Z), maar het was gaaf om een proffessionele wedstrijd in een mega stadium bij te wonen!

Komend weekend is voor mij vooral een leer-weekend (en uitgaan natuurlijk, begint vanavond al :) ;) ) Als ik dit zo lees lijkt het niet echt de beste combi, MAAR dat komt wel goed...:P!

Isis en ik zijn nog voor 2 weken hier in Christchurch. Volgende week zaterdag heb ik mijn eerste examen! Speaking!!! Mijn speaking partner is Martina, mijn Zwitserse vriendin en het examen wordt afgelegd door 2 examinatoren... duurt 15 min.. De zaterdag daarna hebben we de rest van het examen (zo'n 5,5 uur!!) wat bestaat uit Reading, Listening, Writing and Use of English. Dus voor mij is het nu nog even 2 weken knallen en goed mijn best doen en dan zit mijn Cambridge Course er alweer op! De tijd gaat hier echt super snel!

Last but not least hier nog GROOT nieuws!!!! Isis en ik hebben gisteren onze eerste auto gekocht!!! :) Als we gaan rondtrekken willen we lekker zelf gaan rijden; much more freedom and a lot of fun! En ik heb dus al links gereden! Aaah, nee valt heel erg mee! Wees gerust allemaal ;)

Ik heb net geprobeerd om wat foto's up te loaden maar dat lukte niet. Ik kon ze ook niet op hyves zetten (comp. op school is een nogal langzaam wat dat betreft) dus ik probeer het morgen weer in een internet cafe... Dus jullie moeten nog eventjes geduld hebben voor de foto's!

Heel veel liefs,
Ellen

  • 26 Februari 2010 - 08:14

    Jasmijn:

    Wat vet, een eigen auto!
    Heel veel succes de komende twee weken El! Ik duim voor je vanuit Nederland! En denk maar aan je vorige examen, dat is je ook gewoon gelukt!;)
    Succes en we horen wel hoe het gegaan is:)
    Liefs!xxx

  • 26 Februari 2010 - 08:18

    Anne:

    Klinkt allemaal lovely Ellie!:D
    Doe voorzichtig met de auto!! En natuurlijk alvast heel erg veel succes met het examen, ik ga voor je duimen (ook al is dat niet nodig;))
    Dikke kus,
    Anne

  • 26 Februari 2010 - 11:14

    Mirjam:

    Super zeg!! Klinkt als een droomreis haha, vooral dat zwemmen met dolfijnen zou ik ook echt wel willen!! Heel veel succes met je examens, komt helemaal goed en enjoy :)
    Liefsx

  • 01 Maart 2010 - 19:15

    Leonie:

    Wauw el wat gaaf dat jullie een eigen auto hebben gekocht!
    En dan ook nog het zwemmen met dolfijnen! Allemaal zo tof!
    Geniet er lekker van en succes met je examens.
    xx Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 30 Nov. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 14443

Voorgaande reizen:

09 September 2016 - 15 Januari 2017

Zuid-Oost Azie en Australie!

29 December 2009 - 20 Mei 2010

New Zealand!!

Landen bezocht: