Trips, uitjes en studeren... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu Trips, uitjes en studeren... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ellen Klijnstra - WaarBenJij.nu

Trips, uitjes en studeren...

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hi everybody!!

Hier dan weer een berichtje vanuit New Zealand! Eindelijk is het weer hier beter en is het nu dan echt zomer! Februari en Maart schijnen de beste zomermaanden te zijn, dus laten we ervan genieten! =D

Een paar weekenden geleden zijn we met een deel van de klas naar Kaikoura gegaan. Op de heenweg regende het....:( maar toen we aankwamen werd het weer alleen maar beter en al snel was er zon! We zijn begonnen met fish&chips eten wat je hier overal kunt doen! Daarna hebben we een wandeling gemaakt langs de onwijs mooie kust!!!

Vorig weekend zijn Isis en ik naar Oxford gegaan (ja een heeeeeel klein dorpje heet hier ook zo! :p) Erg schattig, en die zondag hebben we de Hanmer Springs bezocht. Een echt 'spa-dorp' dus je kunt je wel voorstellen dat we ons daar goed hebben vermaakt in allerlei pools. Hanmer Springs is omgeven door gave bergen en het heeft gewoon een hele mooie omgeving! (Zoals alles hier in N-Z)

Dit afgelopen weekend hebben Isis en ik overdag lekker gechilld in Barrington Park, een park vlakbij ons huis. Ik heb vooral huiswerk zitten maken (en ben verbrand..) Zaterdagavond zijn we met de hele klas (en Isis) uitgegaan. Eerst hebben we wat gedronken in een barretje en daarna gingen we naar de karaoke! Hahahaa, dat was echt heel grappig! (De tequilla heeft weer goed zijn werk gedaan..) Na de karaoke zijn we 'echt' uitgegaan. Het was echt een hele leuke avond en we hebben veel lol gehad! We keken soms wat verbaasd naar de kiwi's, want alle meiden dragen mega korte jurkjes (ook de meisjes die het NIET kunnen hebben) en allemaal onwijze high heels.... echt een trend hier... Zondagavond hebben we met z'n allen een film gekeken in een soort van private cinema in een student house, zeer relax!

Door de weeks ben ik druk bezig met naar school gaan en proberen om al het werk bij te houden, verder gaan we vaak met de klas (of een deel) wat eten 's avonds, of 's middags naar het strand, dat soort dingetjes!
Kortom, Isis en ik vermaken ons hier prima en we zijn al helemaal gewend aan ons leventje hier in Christchurch!

Veel liefs!!!
Ellen

• 01 Februari 2010 - 09:31

Jimme:

tequilla, lees ik.
    We hadden toch afgesproken dat je 5 maanden uitsluitend kiwisap of augurkensap zou drinken?!
    Weer een paar strafpunten erbij...

• 01 Februari 2010 - 20:25

Leonie:

Klinkt allemaal erg lekker el!
    Geniet van de mooie omgeving, de tequilla en de gezelligheid!

• 01 Februari 2010 - 20:50

Elise:

leuk om te lezen dat jullie het prima hebben.
    de studie is vast geen probleem en het denken gaat zeker helemaal in het engels? veel liefs oma elise

• 04 Februari 2010 - 10:25

Jasmijn:

El! Wat een verhalen weer zeg! Hartstikke leuk dat jullie het zo naar je zin hebben!Hier komt er maar geen einde aan de pap-sneeuw haha! Ik mail je van de week en ben benieuwd naar je verhalen! Veel liefs!xx